onsdag 26 augusti 2009

3:E dagen på hundcampus - sjuk :-(
Alvedon som jag hoppas hjälper!!
Sov jättelänge, o sen vaknade jag m huvudvärk, trevligt..
Ont i halsen o fryser..Nåja väl jag ska ju ej skriva om all mina sjukdomar.
Bamse däremot är pigg och ivrig och glad,ser ut som han vill börja sätta igång!! *suck* för det vill jag ju också!!

Tar Alvedon så får vi hoppas jag mår bättre sen, vill försöka och ska fråga dom om det e ngn ide jag försöker annars går jag o lägger mig tills Tomi hämtar oss.
Det regnar o vi ska vara ute men jag kan ju låna extra kläder så jag ej fryyyyser.
Vill ju försöka när tolken finns här ändå,så passa på!!

Det beror ju på vad de andra säger, de kanske ej vill bli smittad p ga alla e rädda för svininfluensan nu för tiden,men jag har nog inte det :-)
Skriver mera sen hur det går!

Jag tog Alvedon och gick ner till dom och vi diskuterade lite o jag kände mig snabbt bättre.
Sen skule vi gå ner till LAB och träna igen samma sak som igår.
Bjuder på lite bilder!



Ursäkta om jag ser rolig ut i jackan,men
jag fryyyyser så jag lånade någons jacka
men blev varm efter ett tag så tog jag av det sen..
Jag tränar och så att jag kan allt innan jag tränar Bamse

Nu är det Bamses tur och träna o jag tar
upp honom som vanligt på operationsbordet.
Han är lika ivrig varje gång, så nu har jag kört på att han inte alls får dra något redan före vi går in på LAB och det funkade, då blev han mer lugnare och mer koncenterad på att jobba. Han tycker det är jätteroligt, det är samma här med min svettlukt som han ska leta efter (!!??) hihi

Här är "väntrummet" som det brukar finnas ¨på djursjukhuset.
En träningsätt, att alla "väntar" på doktor.
Så småningom kommer vi ha vitrock och sånt där också :-)
Vi tränar samma sak igen och igen flera gånger.

Man ser att Bamse blir duktigare för varje gång.
Förut hade han alltid bråttom att gå upp på bänken.
Men nu går han upp långsamt och fint!
Vi gick ut och började träna möta "pinnar"
Vi ska träna med att möta folk och hälsa utan att hundar går fram till personen.
Så pinnar skulle föreställa människor och vi var flera på hundgården som tränade tillsammans.
Så Bamse måste sitta när jag går fram till pinnen och "hälsa" och sen vända mig och gå tillbaka och berömma Bamse om han suttit kvar hela tiden.
Och det finns ju störningar omkring ,andra hundar som också tränar samma sak.

Som ni ser nu på bilden sitter Bamse
fint där och jag går fram och "hälsar"

'
12.00-14.00 LUNCH
Gick jag med Tolken till en "restaurang" med husmanskost och det var massor med folk där, tydligen populärt och det fanns alltså bara 2 mat att välja varje dag,men det e gott med husmanskost och inte bara pizza eller liknande.
14.00 Träna på LAB
Började vi träna igen, vi skulle träna ute mera men det ösregnade, så vi gick ner till LAB och tränar istället.

Tränar samma sak och han blir bara
duktigare och duktigare för varje gång, jag också :-)
Berömmer Bamse när han sitter fint och väntar
Sen sa läraren att jag va redo och börja stå bakom lab med Bamse.
Jag sa? Redan nu? Oj, jag blev nervös!
Det är jn en stort steg tycker jag, att samarbeta med Bamse nu.
Så jag tog upp Bamse och sen lämnade koppeln till Lennart ( läraren ) och sen gick jag bakom skärmen och jobbade med Bamse.
Herregud vilken känsla!
Bamse och jag blev liksom ett! Fick se hur duktig Bamse var, kunde inte riktigt se bredvid skärmen, men nu jobbade han och jag ihop och han tittade rakt i mina ögon och sen jobbade han o han visste det var jag som stod bakom och ja det går inte att beskriva den känslan.



Sen avslutade vi så, och gick upp och hade möte med Lennart och vi diskuterade igenom olika frågor för nästa gång och vilka läxor jag har med mig hem m.m och de föreslog att jag skulle köpa en "bur" att Bamse ska vara i där han kan känna sig trygg och få vara ifred när han vill och dessutom kunna vara där när alla barn leker m.m och sen tyckte han även att vi ska överväga kastering, o det är det Tomi inte går med på så det får vi diskutera mera om sedan hemma, vilken man vill bli av med det bästa egenskap de har ( ja män tror ju att det e deras bästa egenskap ju) .
Så han tycker så synd om Bamse :-)
Det får jag diskutera med Tomi mera om senare.

Sen kom Tomi och Bamse blev lite sig själv igen men lydde mig snabbt när jag sa något till homom, man såg faktiskt skillnaden, han tyr sig mer till mig nu än det var förut.

Sen åkte vi hem och man märkte skillnaden hemma, Bamse följer konstigt nog inte Jonna längre. Blev faktiskt förvånad..
Men det e ju första kvällen så vi får se hur det går senare :-)
Ska tillbaka nästavecka så kommer jag skriva mera här,tror inte jag hinner skriva något på bloggen under tiden jag är hemma eftersom det e så mycket hemma med barn,bamse hushållet m.m
Massor med kramar och tack för all er stöd!!!
 
Linnea & Bamse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar