måndag 8 februari 2010

Tack Bamse och farväl!

201002081600-782802 
Sista bilden

Nu är du i himlen.
Vi har gjort vårt beslut för ditt eget bästa.

Du hade alldeles för ont, som de sa på veterinären att du har ont.
Du var varm på ryggen där du hade ont.

Vi ville behålla dig o låta dig leva , eftersom du såg glad ut o busig och sprang runt, men du hade så ONT men du behärskar dig.

Om jag behåller dig är jag väldigt egoist och bara tänker på mina känslor. Du har väldigt ont och måste få vila i frid.

Det gör så ont!
Jag och Jonna och du gick tillsammans på promenad igår, och för första gången gick du så lugnt och fint med Jonna, visste du att din tid var inne?

Vi gick in till inhägnaden och lekte och hade väldigt jätteroligt och fint tillsammans.

Idag gick jag en lång promenad med dig och du skällde inte åt någon. Vet inte om det var du eller så var det jag som ej brydde mig längre om omgivningen o då blev du lugn?

Sak samma, nu är du i himlen, och nu har du inte längre ont och nu leker du o skrattar och har så roligt i himlen.

Vi älskar dig jättemycket!

 

Sista bilder på Bamse

anigif1

   

6 kommentarer:

  1. Så fina bilder på Bamse, det är så vi kommer att minnas honom. Om ni hade väntat längre hade det säkert synts på honom att han hade ont.
    Ni har tagit ett klokt beslut med tanke på Bamse! Och kom ihåg att Bamse haft det så bra i er familj och han har varit så älskad. Det betyder inte att det ibland varit jobbigt och att ni varit arga på honom, så brukar det vara om man tycker mycket om någon.
    Kram
    Marita

    SvaraRadera
  2. Otroligt starkt gjort, Linnéa! Jag tycker att ni gjorde rätt, eftersom att ni inte tänkte på er själva utan Bamse. Och efter besöket hos IMMI, var det uppenbart att han hade ont, väldigt ont. Och ni har då kämpat länge, för att tillgodose hans behov, vilket inte alltid är och var lätt. Nu får Bamse springa, hoppa, röra sig hur mycket han vill på de gröna ängarna i hundhimlen med många andra hundar - utan smärta... Fortfarande älskad av er. Kram och vila i frid, Bamse!

    SvaraRadera
  3. Lilla Rose och Tovefebruari 08, 2010

    Det var ett stark och svår beslut att genomföra för Bamses bästa. Nu har han inte ont mera och skuttar fritt med andra hundar däruppe. att han alltid är älskad av er och omtycktheten från andra. Vi kommer också att sakna honom och med värme i hjärtat. Vila i fred, Bamse och stor kram till er i familjen

    SvaraRadera
  4. Det e fint minne av Bamse av Bamse värme i hjärta i era liv som Bamse har fått leva tillsammans med er familjen o gett Bamse lycklig liv o älskad av er!! Men jag beklagar Bamses bortgång o jag kommer alltid saknar Bamse o Bamse e så fint hund o glad humör o hoppar av gläder som bryr sig om Bamse o nu får Bamse vila i fred i himlen o han fick era fint värme gläjde i sitt liv som han fick leva hos er några år men nu han e bortgång så jag ger er Bamses gläjdesorg o jag ger Bamse massor blommor från oss!! Stor Kram er familjen!!

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vacker Bamse var! Tycker du har gjort ett bra beslut eftersom han vad jag förstår haft väldigt ont. Det gör ont, det förstår jag, men Bamse kommer alltid finnas i ert hjärta. Vem vet, kanske en dag en ny fin Bamse kommer till er! Våra varmaste tankar går till dig och familjen! Sov gott fina Bamse, lek och spring som aldrig förr bland dina hundvänner i hundhimlen!

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för era inlägg!
    Det hjälper mycket.
    Jag klarar ej se bilderna ännu på bloggen, så jag kollar bara snabbt på kommentar m.m ...
    Det gör fortf. jätteont och jag glömmer vissa stunder och då tror jag att Bamse finns här bredvid o när jag kommer på att han ej finns här så gör det jätteont igen, men snart kommer jag nog inse att han inte finns här längre o kommer ihåg det så att jag kan gå vidare. Men just nu är det JÄTTEJOBBIGT!!! Aldrig känt så här ledsen i mitt liv faktiskt.

    Massor med kramar och tack!
    Linnea

    SvaraRadera