onsdag 2 september 2009

Onsdag 2 September - är på HundCampus - kl 08.30
Dagens program:
09.00 Lab arbete
10.30 Hundmöte & Sitt och ligg med ökade störningar
12.00 - 14.00 lunch
14.00 Burträning, sitt och ligg med ökade störningar, hundmöten
16.00 SLUT FÖR DAGEN
God morgon !
Sov ej så bra pga det e is kallt inne i rummet och jag har kollat elementen.
Verkar vara på. Konstigt. Och Bamse har fått öron inf igen !
Konstigt. Verkar som det e pga det e kallt i rummet ?
Ja annars e det bra.
 Hittade en norsk tidning i köket och skulle läsa då såg jag någon jag kände igen.
       Norsk hundtidning som chefens tjej skriver i :-)
Aha! hon som är bossens tjej, alltså Lennarts tjej!
Va kul att hon jobbar på en tidning!

Kl 09.00
Vi satt och pratade igenom allt först, tolk fanns  inte men Marie kunde lite teckenspråk och tolkade litegrann.

Sen va det dags och träna Bamse med lab och han var jätteduktig, han kom ihåg hur man gjorde o.sv.

Bamse måste sitta fint innan han jag säger
till o han går upp på bordet
Björne, lustigkurren som tränar Bamse först
för att jag ska "komma ihåg" hur man gjorde med att titta först.
När man slutar och går ner ska Bamse ligga.
Han gillar ej det, han vill hellre stå.
Nu är det jag som tränar Bamse och det går jättebra!

Det var JAG som glömde litegrann hur man skulle göra i ordning m.m

Sen var det dax för att träna honom vänja med buren.
Vi la buren i en annan rum bredvid LAB rummet och sen pendlade vi med att byta träning som t.ex lab-träning o sen ta ut de andra hundar o de har labträning.
Bamse i buren
Under tiden tränade Maria sin rottweiler samma sak
Maria med sin rottis igen..
Han hade inga problem med buren där inne i andra rummet, sen lät vi ha dörren öppet så fick han se oss gå runt o han gnällde inte alls.
Sen kom en hund in för att se hur det går och då skällde han litegrann men snabbt över!!
Han går till och med frivilligt in i buren, han verkar gilla att vara i buren!
Under lab fick jag lära mig att man MÅSTE se Bamse i ögonen under tiden jag byter plats med burken eftersom Bamse annars tittar ner o ser var det hamnar.Hundar är inte dumma :-)
Tycker det e jätteroligt här!!
Vi gick ut och skulle träna "hälsa" på och då började Bamse dregla och bete sig konstigt, men de sa att det luktar väldigt mkt på hundgården och kanske lite för mkt godis så han mådde väl illa.
12.00 - 14.00 Lunchrast
12.30
Blev det avbrott i huset så man kunde ej laga mat eller liknande,det är ju en gammal hus :-(  Grabbarna  lyckades fixa till slut och jag  va då tvungen gå och värma maten på en restaurang, för klockan blev lite för mycket då man snart skulle börja träna med B igen.
14.00
Vi skulle pröva med att ha Bamse inne i buren och de tar ut deras hundar o går mot lab och så vidare.
Bamse i sin lilla bur :-)
Bamse skällde lite i början sen gick det över o han brydde sig inte alls.
Bara låg o var lugn! Jättekul och se.
Bamse i buren med rottis bredvid och det går så bra!!
Vi provade med all möjliga ställningar, att rottis skulle vända sig och sånt, Bamse brydde sig inte :-) Bara lite nyfiken o nosade lite :-)
Blev mallig, vi ska låna buren hem o se
hur det funkar ett tag innan vi köper en för sådana är rätt dyra!
Sen hade vi lite labträning samma som sist och nu går jag själv med Bamse upp och även utan koppel. Han är jätteduktig.

Jag och Bamse med Lennart i lab-rummet
Fortsätter träna med att lukta efter min doft


15.30
Vi gick upp till mitt rum för jag sa att det e mitt rum som känns "privat" för honom och det e då han vaktar, för det verkade gå för bra nere för han brydde sig inte om personer som var där.

Så fort de kom in  rummet började Bamse skälla och  blev sig själv.
Så skulle bara vara tysta och Lennart går ut och knackar på dörren och går in och efter ett tag brydde Bamse inte sig längre och  o la sig i buren igen och sov...
Han verkar gilla buren mycket.
Buren i min rum, man ser ju att Bamse gillar buren, han sitter där nästan hela tiden när jag är vid dator osv!!
Vill hellre vara där än på golvet, eller är golvet för kallt? Vet inte...
Sen var det klart för dagen.
Snart ska jag äta med de andra för Maria den andra tjejen som har sin hund från Rumänien fixar mat så alla betalar 50 kr varsin..
Ska bli gott, det ska visst bli Kotlett & Bandspaghetti och sås :-)
Jaa, jag vill liksom inte hem nu för nu e det roligt, men kvällen har ej kommit än det e då jag saknar barnen :-)
Skriver mera ikväll om ngt händer annars imorgon kväll!
Linnea & Bamse





1 kommentar:

  1. Hej Linnéa niär jätteduktiga och roligt att träna er. Ses imorgon igen.
    Kramar Marie och Rottisen Ebba

    SvaraRadera