lördag 5 september 2009

HUNDCAMPUS 4:E SEPTEMBER

SISTA DAGEN FÖR VECKAN, KOMMER TILLBAKA OM 1 VECKA!


09.00-10.00 Diskutera med Lennart i hans rum om olika saker


10.00 - Lab


11.30 -13.30 LUNCH


14.00 Träna i lab med inkallningträning
           Gå ut o träna möta andra hund
           Ögonkontakt



15.15 Trix med Bamse med Marie




Träffade rektor och tolken kom och vi,jag maria och Björnar (!!! nu stavar jag väl rätt? hihi )  ja tro det eller ej en kille heter Björnar, och inte björne eller bjarne som jag brukar kallas,han e norrman o ni vet..norrmän...!?!?!? ha ha skojar..




Vi diskuterade om olika grejer med Bamse och sånt där och sen började vi träna i Lab lite, men jag hade dålig koncenteration idag, jag pallade inte och hade tinnitus så jag gjorde ingen bra jobb o då gör inte Bamse bra jobb heller,så jag kände jag ville avbryta för jag gjorde ju bara fel hela tiden.
Väldigt synd för jag längtade efter lab och visste ej då att jag inte var sån, dessutom tror jag att jag var trött idag..Fredag! :-)



På lab o han ska lukta efter min svettlukt o markera
vilken av burkar luktar mig :-)
Som ni ser försökte vi träna men jag var
inte på topp idag!




Så vi avbröt och fortsatte att träna i min rum istället med att de knackar på dörren och Bamse ska meddela mig och då klickar jag, o det funkade jättebra fast jag var trött men det där var ok, det där var mer "rutin" och inte ngt jag behövde tänka så mycket.. Alltså det e ju så jag lever under min vardag, sitta o koppla av och Bamse kommer o puttar min knä o jag klickar o går o öppnar..
Inget märkvärdigt, så det gick så bra.

Och han skällde inte elller ngt, skönt!


Sen va det lunchdax så gick jag och Björnar (!! rätt igen??) och åt på en romantisk restaurang, ha ha ha jag skojar bara :-) Nää det var faktiskt inte en romantisk middag, en vanlig husmanskost mat och vi snackade lite med en whiteboard, perfekt!
Då föööörstör vi ej miljön med massa papper!



Ca 14.00 var vi i LAB igen men tränade med inkallning.
Vi kastar o bamse går för att ta godis o sen ska jag kalla hit honom med "kom" och han var duktig, sen tog vi in Maries hund rottis som e den lugnaste hund jag vet! Tror aldrig jag sett ngn Rottis så lugn och..vad ska man säga..tillfredställd..inte alls stressad el ngt och jättemysig hund!



Bamse var faktiskt rätt lugn och ej skällde en enda gång om jag minns rätt när hunden kom in :-) Mallig blev jag!
Sen gick vi ut och tränade möta utomhus ,större plats o gå förbi o det gick jättebra. Så berättade jag att Bamse har mer svårt för små hundar, så tog hon (hon har faktiskt 2 rottis o 2 småhundar) o hon tog in en liten hund och då blev Bamse mer intresserad och tittade men skällde inte, men tittade extra mer liksom.

Bamse måste se mig när jag säger kom så han ska välja "se mig" än att se en annan hund, han har inga problem med ögonkontakt så länge ingen hund finns i närheten och det är det vi behöver träna med.



15.15 tränade vi med Trix o det vill jag ej berätta mycket om, för det ska ni få se , en film senare när jag tränat klart, men något som Bamse gör flera ggr, Det kan vara t.ex rulla eller ngt liknande, fast lite...annorlunda :-)


Ska lägga upp lite filmer också på träning med hundmöte etc och lab men måste kolla hur youtube fungerar först.


Det var allt, åkte hem och är så trött men glad o vara hemma men om jag ska vara ärlig saknar jag redan efter att åka till hundcampus!! :-)


Massor med kramar
Linnea & Bamse

1 kommentar:

  1. De är tomt utan er på campus. Jag har börjat teckna mer med min dotter igen Tack Linnéa. Min dotter heter också Linnéa. Jag har en rottis en cane corso och två dvärgpincher.
    Skickar kramar till er.
    Marie och rottisen Ebba

    SvaraRadera