tisdag 29 september 2009

upprörd

JÄTTEFÖRBANNAD!!!!!!!!

Är så jätte upprörd nu.
Det blev ej av med operation pga läkaren avböjde sig på grund av att han tror jag är RASIST !!!

Av någon konstig anledning har bamse svårt för stora kraftiga män eller med svensk brytning tex norska eller så, eller de med keps eller till och med de som åker på moped förbi eller cyklar.

Så jag ville vara snäll och förvarna att bamse kan reagera på hans brytning.

Dumt nog sa jag ej om de andra saker Bamse reagerade på...
Jag sa så snällt som möjligt och tolk sa på en snällt sätt.

Då reagerade han och sade att han blev jätte sårad för han fick för sig att vi var rasister därför fick bamse det beteende mot "dem".

Hallå. Jag har en bror som halv blod från irak, en syster från somalia.
Jag blev så chockad och trodde han skämtade.

Nej.. Han blev så ledsen och vill ej operera bamse !

Jag sa att Bamse e ju extra rädd på veterinär och därför ville jag bara vara extra snäll och förvarna veterinären.

Men han tog på fel sätt sen sa han " vi vill ej alls operera bamse här "

 jag blev så arg och sa att de inte kan göra så.

Ej blanda ihop jobb och personliga känslor.. Otroligt.

Jag sa ju på en snällt sätt. Om tex bamse e rädd för blonda personer betyder det att vi hatar alla blondiner?
Skrattretande!!!

Var det diskriminering då ? Nej...

Eller gjorde jag fel????????

Tydligen får jag ej säga sånt.
Bara säga han e rädd för alla. Inget mer..

Otroligt. Snälla skriv vad ni tycker även kan ni skriva det anonymt snälla ni.
Om det e jag som gjort fel..

Kram
Linnea

9 kommentarer:

  1. Du har INTE gjort något fel. Man ska ju alltid berätta för veterinär när det är något de behöver veta. Jag är också upprörd, det vet du.

    SvaraRadera
  2. Jag kan väl förstår dig om du är upprörd nu. Nej, du har inte något fel men jag tycker att det är ganska oviktig att du berättade om Bamse har svårt för vissa folk. Vissa folk kan bli sårad av detta och missförstår dig. Självklart, man skall inte blandat ihop jobb och personlig känslor. Du gjort rätt att talat på snällt sätt till veterinär men synd han missförstår dig. Om du har aldrig sagt till honom såhär då han skulle ha kasterad Bamse. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Det var absolut det värsta jag läst. Du ska vända dig till tidningen och berätta. Så får vi se om tidningen NA tex eller Aftonbladet/expressen är intresserad att skriva om det i tidningen. För då är det veterinärkliniken som får skämmas för deras beetende. Sedan tycker jag också att du bör ringa runt olika veterinär o kolla vad det kostar. Det kan kosta allt olika. En tjej som bor här i Örebro som hade en hund som fick benet urled och som inte kunde räddas utan skulle avlivas tyckte veterinären här i örebro. Det ville de inte så de ringde runt i hela sverige o fick napp. En i Uppsala som var villig att operara för XXX kr.. (minns ej hur mkt) och en i Falun som också var intresserad att hjälpa o amputera benet för XXX kr.. Det var mkt billigare i Falun så de åkte dit och nu är hunden frisk men går omkring med 3 ben istället. Så det kan vara värt för dig o ringa runt o berätta o fråga priset också. Inte alla veterinärer som har dålig attityd. Veterinären här i Örebro som vägrade amputera benet utan tyckte man skulle avliva... Sånt tycker jag är kasst!!!! STÅ PÅ DIG!!!!! Vi tänker på dig!!! Och din fråga om uppfödare, jo hade för mig att man har rätt få pengar tillbaks om man hittat dold fel. Frågan är om ni fått papper där med doldfel?? Lycka till!! Kram Lolo med 2 små vovvisar:)

    SvaraRadera
  4. Nej, du var ju tydlig och uttryckte på vänligt sätt och det var även han som tog illa upp och "tror". Jag blev också upprörd.. Stora kramar på dig

    SvaraRadera
  5. Bara låt bamse skäller då alla förstår att han är rädda eller något så då dom kommer att
    kasterad honom. För dom ska ändå ge Bamse sömnmedel o då blir så lugnare tills sist somnar han då skäller
    han inte mer.. Då allt är över.. Och du inte skulle har sagt om Bamse har svårt för vissa folk.. Själv jag skulle
    inte säga det.. Jag bryr mig inte om hunden är för vissa folk, det är bara går vidare..Utan bara du medvete att han är rädd
    vissa folk.. För finns redan folk rädda för hundar.. Samma sak, det är vanligast så inte du behöver peka mot nån..

    SvaraRadera
  6. Tips, annan veterinär som heter Annalysen.. Finns bara tjejer o kvinnor som jobbar där.. Jag brukar där o i bista oxå..

    SvaraRadera
  7. Jag skrattar verkligen just nu och har precis läst ditt meddelande. Du borde ha inte sagt till djurläkare att du skulle varna honom för Bamses känsliga sidor. Det brukar väl vi inte hundägare göra? I så fall om det är typ via känsliga tillfällen till exempel barnen skulle reta hunden och hunden kan bli arg då självklart man måste ju varna detta. Men till en djurläkare? haha.. Han borde tåla med ALLT DJUR OM HAN JOBBAR INOM DJUR!!!! Haha.. detta här är skit konstigt! Förresten det är INTE DIN FEL. Du sa det trots det finns nackdelar båda rätt och fel men nästa gång behöver du inte säga det ;) /

    SvaraRadera
  8. Men nåt mer måste ju ha hänt. En veterinär brukar aldrig säga nej bara för en sådan sak.
    Om det hade vart jag skulle jag bara ha sagt att hunden är rädd för veterinärstationer/veterinärer vad gör vi? inan jag tog in honom. Framkommer inte i texten, men hunden regerade står det hur reagerade den? Morrade den gjorde den utfall? Veterinärer brukar kunna gå ut till bilen om hunden är aggresiv eller orolig och ge en lugnande spruta. Förutsätter då att man kan ta på en munkorg på hunden så den inte skadar någon, gör ju ägaren då.
    Dom tar emot hundar som är aggresiva de måste dom. Här hör vi bara ens verision svårt att bedömma om vi ska vara realistiska. Kämpa på min hund hade en testikel i ljumsken den blir oftast en canser av den med tiden.Den producerar massor med testeroner där den ligger och gö
    ottar sig i värmen, hunden blir kung och tar över mer och mer han tror han äger allt och alla, kan övergå som i de flesta fall till aggresivitet. De är inte bra, speciellt inte bra om man har barn. Han kan till slut försvara barnen mot deras kompisar och bita dom. Kämpa på och få en operation det är nog det snällaste mot hunden.
    En som arbetat med hundar under många många år.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Hej! Granne :)
    Eftersom Bamse är en stor hund anser jag att en förvaring är helt i sin ordning. Att läkaren anser dig vara rasist skulle jag nog vilja vända på hans svar. Är det inte han som är rasist och av rädsla misstolkar dig för att han själv är ovan med folk med tolk.?! Det låter som om den läkaren behöver lite hjälp med självförtroendet. Jag ser inget fel i det du gjort. Du tog ditt ansvar över Bamse och varnade, det är något jag tycker alla ska göra om man vet att hunden har svårigheter med vissa typer eller föremål mm. Jag anser att du inte gjort något fel. Jag håller med ovanstående om att du skulle skriva en insändare till tidningen eller be dom göra en intervju med dig om detta.
    Ha det bäst vi ses.

    SvaraRadera