måndag 12 oktober 2009

Hundcampus 13 okt

Vi åkte hit igår och jag åkte hit med min pappa eftersom han som ansöker pengar på alla fond och håller i pengar och sånt så det vore roligt för honom och se hur jag tränar och sånt där.

Han fick bo i en egen rum o jag en annan rum, såklart vill man ej bo med sin pappa :-)
Inte illa menat, utan bara...jag är stor..typ... hihi..

De bygger om ngt på hundcampus, ngt med värme så det e iskallt där så det va bäst och bo här precis bredvid.

Ídag började vi kl 09.00 - 16.00.
Då blev det en låååång diskussion om allting och om det är någon ide att fortsätta med Bamse när han är som han är nu, och vi märkte att han blev överaktiv, lycklig glad så fort min pappa är med!
Han skäller mycket mer när pappa är närvarande.
Det är likadant  med Jonna fast med Jonna är han lite mer lugnare TYCKER JAG fast på sin vakt på något sätt.

Mer "aggressiv" men med pappa är han mer busig,glad lycklig.

Men jag får lättare kontakt med Bamse när  Jonna är närvarande, men inte när Pappa är med och det är bara de två som Bamse blir eld och lågor.

Bamse är helt besatt i pappa så det ska vi träna på och han ska komma och gå och försöka lugna ner Bamse när han kommer o hälsar på mig et.c

Sen har det varit diskussion om Bamses situation - om vi ska fortsätta satsa på det här eller inte och vi bestämde att vi skulle försöka satsa på det.

De tyckte inte så bra om det där med sprutan som Bamse fick , istället för riktig kirurgisk ingrépp men alla tycker ju olika så vi får se hur det går.

De är ju jätteduktiga på sånt här på Hundcampus, det gör mig bara frusterad att lyssna på 2 olika personer, veterinär eller en som jobbat med hund i jättemånga år, tror 40 år om jag minns rätt..

Så från och med nu lyssnar jag på HUNDCAMPUS  och ingen annan och hoppas ni respekterar mig och inte gnäller om någoting för då blir jag bara förvirrad.
Försöker nu gå på samma spår som de lärt mig och ska lära mig.

Det e jättemycket som vi ska träna med, och M från Hundcampus en jättemysig mysig mysig tjej ska komma till mig  och träna med mig hemma och så då får hon ju se hur det funkar hemma.

Hon ska se hur mitt vardagsliv ser ut på vardagar.
Mina tider och sånt ska hon försöka hjälpa mig hitta balans, schema och allt så allt faller ihop och man får tid med Bamse.


Nu är Bamse sig själv igen tycker jag, mysig o skäller ej på folk som han gör hemma och är mysig o så så länge pappa ej kommer förstås :-)

Jag trivs alltid på HundCampus, jag blir så lugn och trivs jättebra o de är otroligt duktiga.

Vi har bara olika åsikter men vi alla gör så det funkar för alla och jag tycker så mkt om HundCampus för jag ser ju direkt att Bamse avgudar hundcampus och så fort vi kommer hem är han sig själv igen.

Då är det ngt som gör honom stressad där hemma som vi ska kolla efter o lösa det problemet.


Idag har vi lärt ngt nytt!!
Frisbeee!!!
Ja, det e mkt mental träning med frisbee, killen bor i USA men har förläsning/kurs eller vad nu det är i sverige och han är svensk.
Kom och visade och sa att en sådan träning är jättebra eftersom  det är en sån träning som man blir trött mentalt, det är inte alls samma sak som bollar och varför visste han inte. Det är bara så.


Leka med bollar gör så att hundar blir stressad, men med det här varvar de sig mycket efter och blir snabbt trött!

Och det stämmer måste jag säga, Bamse blev så trött nästan direkt!

Det funkar med att man ska kasta flera nära varann och han ska hämta och lämna..Ja och? tänker ni men det e så mycket mer än så som jag inte orkar skriva här , huvudsaken är att bamse blev trött redan efter 1 minut :-)

Sen var det Labb övning och då var Bamse redan så trött och ej var full koncenterad så det blev en kort stund bara..

Nu är vi hemma och han sover o vilar sig, snart ska jag och farsan dra och äta på ngn restaurang där de har pasta eller ngt!

Bilder kommer ikväll!
Kram på er!
Linnea

2 kommentarer:

  1. Jättebra o jag ger dig bedömmer bra Linnea...Jag är glad över dig nu....

    SvaraRadera
  2. Hejsan! något gick snett när jag lämnade kommentar så jag fick göra om igen. Skönt du fick någon som kan hjälpa dig hemma. Låter bra att du ska följa bara deras tips och inte utanför det. Önskar er en god fortsättning! Kramar

    SvaraRadera