tisdag 10 november 2009

Lååång promenad m Bamse

Puh! Nu blir det mycket att berätta!!

Någon har hittat min mobil som jag tappat för ett år sedan (!!!) och jag skulle hämta det på hamnplan och jag tänkte…äh jag tar med Bamse, så jag gick med Bamse till bussen.
Det var tomt, jag satt längst bak, lite nervös var jag men försökte ignorera all känslor jag hade.

Jag pratade med bamse o tog det lugnt, då kom en hel gäng dagisbarn, säkert 20 st. Tyyypiskt!!!!
De gick mot mig o jag viftade med handen mot en av personal att jag ej ville de skulle sitta nära mig för det skulle ej funka.
De log och sa OK.
Sen vid en annan busshållplats vid universitet kom en hel gäng ungdomar, och flera tänkte sitta hos mig o då visade jag Bamse för dom för att säga “är ni beredda?” så de ej ställer till en massa scen.
Så sa två stöddiga killar “ Äh, är ej rädd” och gick fram. Jag nickade bara då får de skylla sig själv, o sen koncentrerade jag mig på Bamse. Men han började morra o skälla åt dom så de blev så rädda o flyttade till en annan plats.

Sen blev det proppfullt och alla fick stå, jag tänkte hur fan ska jag gå genom alla folk i bussen till dörren egentligen…

När jag skulle gå av så gick jag “snabbt” rakt fram o då mötte jag av flera dagisbarn som skulle gå in, då sa jag “nej stanna där” till personal med min hand, så de backade ut o väntade för jag ska gå av FÖRST i lugn och ro med Bamse.

Det gick jättebra o jag gav en massa beröm och pussar + godis.
Blev mallig.

Vi gick mot hamnplan där mötte jag killen som hittade mobilen o jag tackade så mycket, en samsung Touchwiz som jag tappat för ett år sedan, förstår ingenting hur fasen den kom fram till slut.
Självklart fick han belöning :-)

Sen bestämde jag att ta en lång promenad så jag gick vidare mot slussen och sen svängde jag mot Alnängskolan o sen till Willys, blev så trött och såg att Bamse var jättetrött och då brukar han vara grinig för han drog ännu mer på slutet än i början, blev lite orolig hur det skulle gå med bussen hem men det är nog tomt i bussen tänkte jag.

Sen kom bussen och vi klev in längst bak, massor med folk. Fanns inte plats alls! Så jag försökte vända mig o stå rätt med bamse mot mig och hans svans mot mig. Det gick bra tills någon skulle gå av så jag var tvungen flytta då trampade folk på hans svans, jag förstår inte på människorna, jag anstränger mig att se till att Bamse uppför sig och flyttar sig och inte står i vägen för dom och då går de på hans svans fast det fanns gott om plats på ena sidan, och det gjorde så Bamse skrek o morrade och då blev det kaos i bussen. Jag var tvungen o bråka med Bamse o lugna ner honom och visade min hand mot dom “ svansen” akta!!!! Men de bara gav mig sån attityd typ “ ha ej sån hund med dig då” Vaddårå..

Även om de trampat på en social-van hund skulle nog hunden bli arg också eller rädd.

Blev så sur och sen tog jag in honom där det va ledig plats o satte mig o gav massor med beröm o godis, han gjorde ju ej fel. Han fick bara ont! dessutom trampade säkert 3 –4 personer igen och igen mitt i när han skällde också för de hade sååååå bråttom att gå ut och ej ser sig för!!!!

Blir så upprörd.
Nu är jag hemma igen och är helt slut, jag åkte kl halv 11 och är hemma nu kl ca 13.30.

Men jag är ändå nöjd och ska träna mera, tycker bara det e så synd att jag gör mitt bästa men folk gör ändå så det blir fel, t.ex trampar på svansen. Jag försökte ju vända honom åt mitt håll men de ..jaja vad ska man säga?

Massor med kramar!

Linnea & Bamse

1 kommentar:

  1. idioter folk ej kolla var hunds svans.. jag brukar göra.. visa artig..

    SvaraRadera