måndag 9 november 2009

Signalhundsutbildning är på vilande…

Jag har bestämt nu att vi lägger signalhundsutbildning på vilande tills Bamse “lugnar ner sig” för att han måste kunna lyda och ej skälla och allt sånt, ja mycket med lydnad och som ni vet har jag ADHD och därför har lydnadsträning inte funkat bra på grund av att jag inte behövt “visa” upp det, jag behöver bekräftelse av andra och behöver "press” på mig.

Då föreslog en vän att en Lydnadstävling kanske skulle funka för mig och Bamse. Bamse älskar träna all med lydnad och göra, det e bara jag som ej håller igång och håller reglerna m.m.


Så nu ska jag kolla upp mer med lydnadstävling hur det fungerar och vad som krävs m.m.

Jag behöver inte VINNA, utan bara helt enkelt ha en “mål” framför mig att komma på tävling och visa för alla, vinner jag inte spelar det ej roll – det gör så jag vill träna mer och jag vinner ju på det för då kan han bara mer och mer och det är ju det jag behöver just nu av allting.


Bamse mår jättebra och man ser resultatet av kemisk kastrering han fått eftersom han hellre vill få beröm och jobba och titta på mig än att lukta på andras hundarnas urin som han var besatt av.
Nu bryr han sig inte alls, han har aldrig varit såååå intresserad av mig och titta på mig, hela vägen vi går måste jag “tjata” på honom att gå och göra sin behov!
Förut måste jag bråka med honom för han måste lukta på varje buske!!

Men inte nu!
Wow vilken skillnad.

Vissa har sagt att kemisk kastration inte alls funkar, men jag ser ju till 100% att det fungerar!


Och självklart ska det bli operation sen eftersom han ju har ena pungen uppe så det är farligt men han måste bli lugn och trygg först så det är bra vi börjar träna nu med lydnadsträning och därför passar lydnadstävling nog oss båda.

Så jag är jättetacksam om ni kan maila till mig linnea.delvert@telia.com allt ni vet om lydnadstävling, vad man behöver veta, bra länkar och om ni bor i örebro kanske kan komma och träna med mig m.m ja allt möjligt!


Nu är jag i GÅNG och hoppas det håller i sig!

Massor med kramar

Linnea & Bamse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar