söndag 18 oktober 2009

Trodde Bamse var DÖD!!!

Bamse har ALLTID sprungit runt på morgonen när jag går upp, slickar mig i ansikte, o följer mig så att jag snubblar över honom och är jätteivrig o glad o allt, han är alltid framme så fort jag går upp. Ibland blir man ju “irriterad” om man bara vill gå och kissa och då kommer han direkt och vill bli klappad kl t.e x 02.00 på natten. Men sådan har han alltid varit.

Men inte idag!!
Jag gick upp och tog på mig byxorna – Bamse har ej kommit, jag brukade alltid vara beredd när jag tar på mig byxorna att Bamse springer o puttar o jag ramlar eller ngt.

Men han kom inte.. Tänkte då åhnej, han har bajsat inne igen o ligger o skäms väl..
Så jag gick och då såg jag Bamse ligga på sin madrass på ryggen och magen upp och huvudet på en jättekonstigt sätt och munnen var öppet, och visade “tänderna”.
Jag gick fram mot madrassen o böjde mig, men han reagerade inte.. Ingenting alls.

Jag tittade på hans mage om han andades. Han andades…
Konstigt, svimmat? Så började jag försiktigt säga Bamse?
Han reagerade inte… Då fick jag lite panik och sa BAMSE!!! Då vände han sig, “långsamt” och mycket….annorlunda… Mer lugnare typ jaha matte? OK… Annars skulle han hoppa springa runt o e som en äkta DAMPHUND…men icke.. Jag bara ?!?!!

Är det där medicinisk kastrering som gjort honom så lugn nu eller vad?
Lite otäckt, sen hela tiden har han varit så kolugn, vi gick ut och han bara gick o tittade på mig liksom..
Spännande och se, jag fick “ försöka uppmuntra “ honom o leka men han var mer som..ointresserad :-)

Spännande och se, eller så e han glad o nöjd för jag är en bättre matte nu?

Det får vi se.
Tyvärr är Marie sjuk idag – jag som såg fram emot att träffa henne men alla blir sjuka, så är det bara så jag ska träffa Malin och träna på främmande platser eftersom om ni läst min förra inlägg så verkar Bamse ha svårt för nya område så vi ska åka buss dit och bara gå runt i max halvtimme eftersom vi får inte bli irriterad för de kommer vara JÄTTEJOBBIGA så vi måste stå ut och sen tillbaka hemma så vi inte hinner bli irriterad så de tycker det va trevligt o träna utan irriterade matte.

Så jag berättar sen hur dagen blivit!

Massor med kramar

Linnea &  Bamse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar